SUZUKI Závesný lodný motor SUZUKI DF250APXX-WHT 250HP DF 250 APX

Kód: DF250APXX-WHT
27 983 € / ks 22 750,41 € bez DPH
Skladom u dodávateľa
Môžeme doručiť do:
12.09.2025
Možnosti doručenia

Detailné informácie

Podrobný popis

Prvý závesný motor so selektívnou rotáciou na svete

Model DF250AP je založený na modeli DF300AP a zdieľa rovnaké oceňované inovácie a dizajn vlajkovej lodnej lode Suzuki. Pokročilé funkcie, ako je Suzuki Selective Rotation, Suzuki Precision Control a Suzuki Lean Burn Control, spolu s veľkým výkonom motora V6 poskytujú jachtárom vynikajúci výkon a skvelé pohodlie.

STEALTH LINE

Nová rada Stealth od Suzuki Marine teraz ponúka viac inovatívnych technológií a nekompromisný výkon v elegantnom novom matne čiernom prevedení.

Selektívna rotácia Suzuki

Pri inštaláciách viacerých závesných motorov na veľkých lodiach sa závesný motor s protibežnou rotáciou zvyčajne spáruje s modelom s bežnou rotáciou, aby sa loď udržala na rovnom kýle a v priamom smere. Model DF300AP/250AP je vybavený špeciálnym protibežným prevodom v spodnej jednotke, ktorý spôsobuje otáčanie vrtule v opačnom smere. Selektívna rotácia Suzuki eliminuje potrebu nákupu špeciálneho závesného motora s protibežnou rotáciou pomocou špeciálneho spínača, ktorý po pripojení k obvodu vo vnútri motorového priestoru premení závesný motor s bežnou rotáciou na model s protibežnou rotáciou a protibežnou vrtuľou. Toto je prvé v tomto odvetví vďaka špeciálnej, jednotnej konštrukcii ozubených kolies, hriadeľa a ložísk v spodnej jednotke, ktoré sú navrhnuté tak, aby spoľahlivo a efektívne fungovali v bežnom alebo protibežnom smere.

Nová spodná jednotka

V porovnaní s pôvodným modelom DF300 sú najväčšie zmeny, ktoré na týchto lodných motoroch nájdete, v spodnej jednotke, ktorá bola prepracovaná pre systém selektívnej rotácie Suzuki – prvú integráciu modelov s bežnou a protibežnou rotáciou do jednej jednotky na svete. Systém pozostáva z nového usporiadania hnacieho ozubeného kolesa v spodnej jednotke, ktoré umožňuje lodnému motoru pracovať v režime bežnej alebo protibežnej rotácie, a zo spínača, ktorý sa pripája k obvodu v motorovom priestore, ktorý zapína režim protibežnej rotácie. Rovnako ako DF300, aj nový DF300AP/250AP využíva agresívny konečný prevodový pomer 2,08:1, ktorý umožňuje otáčať vrtuľu s priemerom 406 mm (16 palcov), ktorá je dostupná v rôznych veľkostiach rozstupu, pre optimálny výkon na širokej škále lodí. Zmeny v konštrukcii ozubených kolies poskytujú väčšiu odolnosť a pridanie obojsmerného prívodu vody mení prietok vody do chladiaceho systému pre zvýšenie účinnosti chladenia.

Obojsmerný prívod vody

Chladiaci systém motora je založený na vode privádzanej cez nízke prívody vody umiestnené na spodnej jednotke. Využitie tejto konfigurácie dvojitého nízkeho prívodu vody zvyšuje prietok vody do spodnej jednotky, čo zaisťuje vyššiu účinnosť chladenia. Umiestnenie predného prívodu na čele prevodovej skrine zabezpečuje väčší prívod vody, najmä pri vysokých rýchlostiach. Druhý prívod je tiež umiestnený nižšie, čo umožňuje prevádzku lodného motora v plytkej vode.

Novo navrhnutá prevodová skriňa s nízkym odporom

Prepracovaná prevodová skriňa s nízkym odporom vyvinutá s cieľom prispôsobiť sa novým prevodom používaným v systéme selektívnej rotácie Suzuki. Samotná skriňa je v skutočnosti väčšia ako u predchádzajúceho modelu, aby sa zabezpečila zvýšená odolnosť prevodov, je však navrhnutá s hladším a hydrodynamickejším tvarom, ktorý jej umožňuje pohybovať sa vo vode s menším odporom a vyššou účinnosťou. Oblasti s najvyšším odporom sú na obrázkoch nižšie označené červenou farbou. Porovnanie ukazuje, že nová konštrukcia umožňuje spodnej jednotke prerezávať vodu s menším odporom.

Vynikajúca odolnosť

S pridaním systému Suzuki Selective Rotation boli ozubené kolesá v spodnej jednotke prepracované s použitím inej zliatiny a mierne väčších priemerov, čo prináša väčšiu tuhosť. Ozubené kolesá sú špeciálne tepelne spracované, vďaka čomu sú vysoko odolné.

Suzuki Precision Control (elektronická škrtiaca klapka a radenie)

Suzuki Precision Control je technologicky pokročilý počítačový riadiaci systém, ktorý nahrádza mechanické ovládacie káble nachádzajúce sa v konvenčných riadiacich systémoch elektronickým zapojením, ktoré eliminuje zdroj trenia a odporu. Zatiaľ čo si užívate plynulé ovládanie škrtiacej klapky a radenia s malým trením, počítač systému spracováva a prenáša príkazy v reálnom čase do akčných členov motora, ktoré poskytujú presné ovládanie škrtiacej klapky s plynulejším a rozhodnejším radením. Toto je najzreteľnejšie v rozsahu nízkych otáčok, kde je prevádzka citeľne plynulá a presná.

V kombinácii so systémom Suzuki Lean Burn Control umožňuje reguláciu prietoku paliva a vzduchu na zvýšenie limitu ovládateľného rozsahu otáčok, čím sa zlepšuje spotreba paliva v širokom prevádzkovom rozsahu. Suzuki Precision Control tiež obsahuje vstavané systémy, ktoré pomáhajú chrániť motor a pohon pred poškodením v dôsledku nesprávnej manipulácie, a jeho dizajn a jednoduché zapojenie uľahčujú inštaláciu a skracujú čas potrebný na montáž a nastavenie. Systém ponúka presné ovládanie pre jednoduchú, dvojitú alebo trojitú inštaláciu, ako aj pre prevádzku s dvoma stanicami.

Konfigurovateľný až so 6 závesnými motormi vrátane dvojitej stanice.

Systém kontroly spaľovania chudobnej zmesi od spoločnosti Suzuki

Inovatívny systém riadenia spaľovania chudobnej zmesi od spoločnosti Suzuki bol prvýkrát predstavený na modeloch DF90A/80A/70A a získal veľké uznanie od majiteľov lodí aj médií.
Predpovedá potrebu paliva podľa prevádzkových podmienok, čo umožňuje motoru bežať na efektívnejšiu zmes paliva vďaka použitiu chudobnej zmesi vzduchu a paliva. Svoje výhody prináša v širokom prevádzkovom rozsahu a prináša výrazné zlepšenie spotreby paliva od prevádzky pri nízkych otáčkach až po jazdu na dlhú vzdialenosť. Kombinácia tohto systému s elektronickým systémom škrtiacej klapky a radenia Suzuki Precision Control umožňuje obsluhe presne ovládať zvyšovanie alebo znižovanie otáčok motora pre lepšiu spotrebu paliva v širšom prevádzkovom rozsahu. Táto kombinácia tiež poskytuje plynulé prechody výkonu v celom rozsahu otáčok. Testovanie v rámci spoločnosti ukazuje, že pri jazde na dlhú vzdialenosť je DF300AP o 14 % úspornejší ako pôvodný DF300 bez systému riadenia chudobnej zmesi bez toho, aby sa obetoval akýkoľvek výkon pôvodného DF300.

Pokročilá technológia poskytuje maximálny výkon

Inžinieri spoločnosti Suzuki navrhli 4,0-litrový motor V6 s agresívnym profilom vačky, ktorý poskytuje maximálny výkon a výkon pri vysokých otáčkach. V spojení s týmto profilom vačky a pokročilým variabilným časovaním ventilov (VVT) od Suzuki sa dosahuje dodatočný krútiaci moment, ktorý lodné motory potrebujú na zrýchlenie v nízkom až strednom rozsahu otáčok. VVT to dosahuje úpravou časovania sacích ventilov, čo im umožňuje otvoriť sa skôr, ako sa výfukové ventily úplne zatvoria, čím sa vytvára dočasné prekrytie v časovaní, kde sú obe sady ventilov otvorené. Pomocou VVT je možné toto prekrytie zvýšiť alebo znížiť zmenou časovania sania vačkovým hriadeľom, čo vedie k optimálnemu časovaniu pre prevádzku v nízkom a strednom rozsahu otáčok.

Zosilnené kované piesty

Horná časť piestov používaných vo veľkom motore V6 je ošetrená alumitovým povlakom, ktorý zvyšuje tepelnú odolnosť. Živicový povlak nanesený na plášť piesta zvyšuje odolnosť voči opotrebovaniu a znižuje trenie.

Dlhé sacie potrubie

Ďalším prvkom nového motora, ktorý zvyšuje výkon, je vyladené sacie potrubie s dlhou dráhou. Vďaka dlhým sacím rúrkam vyladeným pre plynulé prúdenie vzduchu do motora poskytuje systém modelom DF300AP a DF250AP zvýšený výkon pri nízkych otáčkach.

Veľký prívod vzduchu s odlučovačom vody

Špeciálne navrhnutý s veľkým nasávacím otvorom pre maximalizáciu prúdenia vzduchu do motora a dosiahnutie maximálneho výkonu. Zvýšený prúd vzduchu vytvára väčší krútiaci moment v nízkom až strednom rozsahu otáčok a poskytuje široké výkonové pásmo, ktoré je potrebné u závesného motora. Spoločnosť Suzuki tiež navrhla systém s odlučovačom vody, ktorý pomáha udržiavať elektronickú škrtiacu klapku mimo dosahu vody, a tepelným štítom, ktorý zabraňuje ohrievaniu nasávaného vzduchu motorom.

Systém detekcie vody Suzuki

Voda v palive môže byť zdrojom zlého spaľovania, nižšieho výkonu a korózie. Na ochranu motora pred vlhkosťou v palive sú modely DF300AP/250AP prvými lodnými motormi Suzuki, ktoré využívajú palivový filter na detekciu vody, ktorý upozorní obsluhu vizuálnymi aj zvukovými varovaniami, keď je v palive prítomná voda.

Teleso škrtiacej klapky s guľovým otvorom

Guľovitý otvor škrtiacej klapky s priemerom 81 mm vyhladzuje turbulentné prúdenie vzduchu do motora, ku ktorému dochádza pri otváraní škrtiacej klapky. Zabezpečenie plynulejšieho prúdenia vzduchu počas akcelerácie vedie k lepšej kontrole škrtiacej klapky a stabilnejšej prevádzke motora pri nízkych otáčkach.

Dvojstupňový systém pohonu vačky

Dvojstupňový systém rozvodového pohonu zahŕňa ozubené kolesá aj reťaz. Ozubené kolesá prvého stupňa prenášajú výkon medzi kľukovým hriadeľom a hnacím hriadeľom, z ktorého druhý stupeň využíva reťaz na prenos výkonu z hnacieho hriadeľa na vačkový hriadeľ. Tento systém umožňuje použitie menších ozubených kolies vačkového hriadeľa, čo následne umožňuje zníženie uhlov ventilov a tým aj zmenšenie veľkosti hlavy valcov. Automatický hydraulický napínač zabudovaný do systému rozvodovej reťaze udržiava reťaz správne napnutú a zabezpečuje roky bezúdržbovej prevádzky.

Systém detekcie vody Suzuki

Voda v palive môže byť zdrojom zlého spaľovania, nižšieho výkonu a korózie. Na ochranu motora pred vlhkosťou v palive je namontovaný palivový filter na detekciu vody, ktorý upozorní obsluhu vizuálnymi aj zvukovými výstrahami, keď je v palive prítomná voda.

Jednoduchšia údržba, dvojité preplachovacie otvory motora

Hromadenie piesku a soli v chladiacom systéme motora môže viesť k poškodeniu motora. Aby sa zabránilo takémuto hromadeniu, je model DF300AP/250AP navrhnutý s dvoma otvormi na preplachovanie sladkou vodou, ktoré umožňujú čo najpohodlnejšie a najjednoduchšie preplachovanie chladiaceho systému. Vďaka jednému otvoru umiestnenému na zadnom paneli a druhému na prednom paneli je prístup jednoduchý a preplachovanie systému je možné bez ohľadu na to, či je loď vo vode alebo na suchu.

Systém Suzuki Troll Mode (voliteľná výbava)

Systém Troll Mode od spoločnosti Suzuki poskytuje presnejšiu kontrolu nad otáčkami motora pri nízkych otáčkach, aby sa vaša loď počas trollingu pohybovala konštantnou rýchlosťou. Keď je systém aktivovaný, otáčky sa regulujú nezávislým ovládacím spínačom, ktorý upravuje otáčky motora v krokoch po 50 otáčkach za minútu v rozsahu od voľnobehu do 1 200 otáčok za minútu. Systém obsahuje ovládací spínač, ktorý je možné namontovať takmer kdekoľvek na konzole, a otáčkomer a je kompatibilný s digitálnymi ukazovateľmi SMIS od spoločnosti Suzuki alebo analógovými ukazovateľmi s dvojitou stupnicou.
 
Odporúčaná výška korby X: 635 mm, XX: 762 mm
Hmotnosť X: 290 kg, XX: 299 kg
Ventilový rozvod DOHC 24-ventilový
Posun 4 028 cm³
Maximálny výkon 183,9 kW
Riadiaci systém Digitálne (Drive-by-wire)
Odporúčané palivo Ron 91/ AKI 89
Alternátor 12V 54A
Prevodový pomer 2,08 : 1 (Dvojstupňová redukcia prevodového stupňa)
Výfuk Výfuk cez náboj vrtule
Štartovací systém Elektrické
Typ motora V6 (55°) 4-taktný
Systém dodávky paliva Elektronické vstrekovanie paliva
Vŕtanie X Zdvih 98 x 89 mm
Plný prevádzkový rozsah plynu 5 500 – 6 100 ot./min.
Objem olejovej vane 8,0 l
Objem palivovej nádrže (l) -
Metóda orezania Elektrické trimovanie a nakláňanie
Radenie prevodových stupňov FNR
Výber vrtule (rozstup) 15" - 27,5" (pravý/pravý), 17" - 26" (stredný/pravý)

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Len registrovaní používatelia môžu pridávať príspevky. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.

Nevypĺňajte toto pole:

SERVIS

vykonávame autorizovaný záručný a pozáručný servis motorov SUZUKI

záručný servis vykonávame pre motory ktoré boli u nás zakúpené v predajni alebo cez náš e-shop
pozáručný servis vykonávame aj pre motory ktoré neboli u nás zakúpené

PREDAJ

predávame originálne motory SUZUKI a náhradné diely na motory SUZUKI

Pre objednanie náhradného dielu vytvorte objednávku

Pre objednanie servisu nás kontaktujte

Peter Anger +421 903 16 7777
Martin Praslička    +421 903 777 609
E-mail: info@yachtshop.sk


Pozáručný servis, oprava

Posezónna údržba motora (zazimovanie, preplach nemrznúcou zmesou, konzervácia vonkajších a vnútorných častí motora, odsolenie)