Termoelektrická autochladnička je medzi cestovateľmi veľmi obľúbená, a to hneď z viacerých dôvodov: Sama o sebe mánízku hmotnosť v pomere k jej skladovaciemu objemu. Jej prevádzka je bezúdržbová a kvalitne prepracované značky ako napríklad WAECO a Mobicool slúžia na chladenie počas cestovania dlhé roky. Ďalšou devízou je pri vybraných modeloch aj možnosť ohrevu obsahu do +65 °C. Z ekonomického hľadiska sú taktiež veľmi lákavé pre ich nízku obstarávaciu cenu. A nevýhody? Oproti kompresorovým autochladničkám majú tie termoelektrické mierne vyššiu spotrebu energie a teplota chladenia je závislá od teploty prostredia, v ktorom sa autochladnička nachádza. Tieto faktory sú však pri cestovaní po našom kontinente zanedbateľné, keďže štandardné modely ochladia o 18-25 °C a modely TropiCool až o 30 °C pod okolitú teplotu.
Ako vlastne termoelektrická chladnička funguje
Termoelektrický princíp objavil J. C. A. Peltier. Preto sa časti termoelektrických systémov, ktoré vytvárajú teplotu, označujú aj ako Peltierove články. Princíp je založený na tom, že pri prietoku jednosmerného prúdu vzniká na spájacom mieste rôznych kovov chlad alebo teplo, v závislosti od polarity. Tento chladiaci alebo vyhrievací výkon sa ešte zvyšuje pomocou výmenníkov tepla a ventilátorov. Ideálne na malé a stredné objemy chladenia.