Úvod »Oleje a mazivá»Motorové oleje » SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s dlhou nohou s elektrickým štartom
Číslo produktu / Názov tovaru: | ||||
---|---|---|---|---|
|
SPC. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s krátkou nohou |
Naša cena 1 952,00 € (49 477,34 Kč) | ||
|
SPL. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s dlhou nohou |
Naša cena 1 977,00 € (50 111,02 Kč) | ||
|
SPE. B. C. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s krátkou nohou s elektrickým štartom |
Naša cena 2 341,00 € (59 337,33 Kč) | ||
|
SPE. B. L. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s dlhou nohou s elektrickým štartom |
Naša cena 2 398,00 € (60 782,11 Kč) | ||
|
SPEI. B. C. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s krátkou nohou s el. štartom a zabudovanou batériou |
Naša cena 2 657,00 € (67 346,98 Kč) | ||
|
SPEI. B. L. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s dlhou nohou s el. štartom a zabudovanou batériou |
Naša cena 2 706,00 € (68 588,98 Kč) | ||
|
E. ST. C. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s krátkou nohou s el. štartom a diaľkovým ovládaním |
Naša cena 2 690,00 € (68 183,43 Kč) | ||
|
E. ST. L. SELVA Piranha 5XS (9,9) HP s dlhou nohou s el. štartom a diaľkovým ovládaním |
Naša cena 2 722,00 € (68 994,53 Kč) |
Selva Piranha 5 xs (9,9) - viac ako tucet rokov inovácií.
Jednovalcový štvortaktný motor o objeme 181 kubických centimetrov, patrí do rodiny ľahkých prenosných motorov aj vďaka jeho váhe, patrí medzi najľahšie 9,9 koňove motory vôbec. Ale poďme pekne od začiatku.
Motor ako taký bol postavený na báze jedno valca pod názvom Black Bass o výkone 7,5 koní už v roku 2007. Objem motora bol stanovený na 165ccm pri použití karburátora s menším difúzorom a zapaľovaním s automatickým riadením predzápalu ktorý je integrovaný do indukčnej cievky. Táto cievka inak červenej farby, bola použitá z dvojtaktných motorov. Váha tohto motora sa pohybuje na hranici neuveriteľných 27kg. (tento motor sa po mnohých vylepšeniach a nepatrnému zvýšeniu výkonu doteraz predáva pod menom Black Bas 8hp).
V roku 2009 na tomto motore fabrika zvýšila objem na 181ccm, vymenila karburátor za väčší, a posadila ho na mohutnejší záves s veľmi spoľahlivou prevodovkou ktorú poznáme z dvojtaktného motora Naxos 15hp a chladiaci okruh dostáva nové čerpadlo na vodu. Motor v tejto konfigurácií má váhu 31,5kg a začal sa predávať pod názvom Piranha 9,9hp s modelovým označením ,,F181A". Jeho priemerná spotreba paliva sa pohybuje okolo 2litre benzínu na jednu hodinu prevádzky. Pri príchode benzínu s označením E10 kde je podiel bio-etanolu do 10% si konštrukcia motora ľahko poradí, avšak pri menej častom požívaní je odporúčané tankovať na palivo E5 (100 oktán a viac) pretože v palivovej nádrží s palivom E10 po troch týždňoch dochádza k samovoľnej degradácii paliva. Model Piranha je taktiež v ponuke aj ako motor s predĺženou životnosťou a obmedzeným výkonom na 5hp a nesie označenie 5xs. V tejto verzii sa stáva veľmi obľúbený pretože sa dostáva do skupiny motorov ktoré môže verejnosť ovládať bez preukazu Vodcu malého plavidla a taktiež pre jeho ľahké navrátenie k pôvodnému výkonu 9,9hp.
Odstupom rokov výrobca tento motor niekoľko krát vylepšuje. V prvej etape v roku 2011 motor dostáva lepšie odpruženú páku ovládania aby sa zabránilo prenášaniu typických vibrácií jedno-valca na ruku a rukoväť. Znižuje sa objem oleja v motore z 0,7 na 0,6 a neskôr až na 0,5litra s novou mierkou oleja aby nedochádzalo k úniku prebytočného oleja pri jazde s motorom v negatívnej polohe. Pre zlepšenie štartov dostáva rýchlejšie nabuditeľnú cievku Walbro ktorú pre svoje motory v tom čase používa aj sesterská značka Yamaha. V balíčku je aj nový bezpečnostný vypínač s opačnou polaritou.
Stará indukčná cievka |
Nová indukčná cievka Walbro |
V roku 2013 na motor nasadzujú spevnený zotrvačník s oceľovým prstencom pretože pri náraze vrtule o prekážku prichádzalo k jeho poškodeniu. Taktiež k rovnakému poškodeniu dochadzalo pri nedbanlivosti a prehriatiu motora kde rozdielom teplôt dochadzalo k vôli medzi kľukovým hriadeľom a zotrvačníkom v jeho kónusovom spojení.
V roku 2016 je motor masívne inovovaný a nesie nové označenie modelu ,,SF5D" s novým logom výrobcu na kapote. Dostáva liatinový zotrvačník šedej farby s ktorým eliminovali všetky problémy v jeho spojení, motor získal jeho váhou veľmi kultivovaný chod a ľahšie štarty aj vďaka úprave časovania motora s ktorým dosahuje plný výkon už pri 4500 otáčkach za minútu.
Ďalej dostáva krytie riadiaceho ústrojenstva s mazničkou na mazanie hriadeľky radenia prevodu, novú skrutku aretácie riadenia, palivový filter, inovovaný káblový rozvod, nové madlo na prepravu a novú páčku poistky odklápania.
Do ponuky Selva zaraďuje aj verziu motora s elektrickým štartérom vo verzií s integrovanou LiPoFe batériou s dlhou životnosťou ktorá je umiestnená pod kapotou motora aby neobťažovala vodcu s káblami v lodi a motor bol stále jednoducho prenosný.
Starší model nesúci označenie F181A |
Inovovaný model SF5D 9,9koní pri 4500 ot/min |
Takto sa rokmi plných inovácií stáva z motora Selva Piranha veľmi spoľahlivý a konkurencie schopný bojovník.
Kajutové plavidlo 4,3m dlhé s motorom Selva Piranha 5xs (9,9koní) ktoré za priaznivých podmienok s malou posádkou dokáže plávať v sklze.
Výhody motora: nízka váha, jednoduchosť, malá spotreba a ľahká manipulácia.
Nevýhody motora: Treba použiť väčšiu silu pri ručnom štartovaní, citlivosť karburátora na nečistotu paliva.
V CENE: certifikát 5 hp, benzínová nádrž 12 L s hadicou s ručnou pumpou s prípojkou na motor, riadiaca rukoväť.
max. otáčky (ot/min) | 5500/6000 |
obsah (ccm) | 181 |
vrtanie x zdvih (mm) | 63x53 |
počet valcov | 1 |
plnenie valcov | 1 karb. |
typ motora | Štvortaktný SOHC |
palivo | natural 98 |
nádrž (L) | externá 12L. |
zapaľovanie | el.-mag. C.D.I. |
štartovanie | manuálne/ elektrické* |
riadenie |
rukoväť/ dialkové* |
dobíjanie | 70W* |
chladenie | voda - nútené |
výfuk | do vody cez vrtuľu |
tlmič vibrácii | áno |
ovládanie | D-N-R |
odklápanie | 4-stupne |
prevodový pomer | 13/27 |
vrtuľa | 3-listová |
dĺžka nohy | S, L* |
váha (kg) | 30,5 |
Legenda: pre závesné lodné motory SELVA
C - krátka noha
L - dlhá noha
XL - extra dlhá noha
UL - ultra dlhá noha
SI - interná nádrž
EX - externá nádrž
E - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora
EI - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora a zabudovanou batériou
PT - power trim + titl - hydraulické zdvíhanie motora
ST - diaľkové ovládanie
D - stály prevod
T - absorber nárazu
B - rukoväť
360° - otáčanie v osi
EFI - Elektronické vstrekovanie paliva
L.P.D.F.I. - 2-taktný motor s priamym vstrekovaním paliva
* neštandardné, na objednávku, s príplatkom
-- nedodáva sa